niedziela, 15 stycznia 2017

Krem pomidorowy

W zimowe, mroźne dni szukamy czegoś co nas rozgrzeje. Taką cechą może się cieszyć z pewnością delikatnie pikantny krem pomidorowy z dodatkiem śmietany i bazylii.
Ja jestem szczególną miłośniczką wszelkich zup, także i tym razem wypróbowałam pewien przepis.
Wyszło smacznie i ładnie. Dla zwolenników tego typu jedzenia podaję przepis, trochę zmodyfikowany przeze mnie.
Składniki:
- 1000 g pomidorów z puszki
- 2 duże, świeże pomidory
- 2 duże marchewki
- Ćwiartka selera
- Korzeń pietruszki
- 500 ml bulionu
- 1 duża cebula
- 4 ząbki czosnku
- 2 łyżki oliwy z oliwek
- Kubeczek śmietanki 30%
- Kubeczek śmietany 18%
- Średni przecier pomidorowy
- Kostka rosołowa
- Pieprz i sól do smaku
- Bazylia suszona
- Bazylia świeża
-Pieprz chili cayene

Sposób przygotowania:
1. Przygotuj 500 ml bulionu
2. Obierz i pokrój warzywa. następnie podsmaż wszystkie z wyjątkiem pomidorów na patelni na oliwie z oliwek.
3. Warzywa włóż do bulionu i gotuj. Po chwili dodaj także pomidory i koncentrat. Te świeże kroimy i oczyszczamy z twardych części. krem będzie mocno pomidorowy, ale o to chodzi. doprawiamy według uznania, ale od razu poradzę aby uważać z chili cayene, ponieważ może się wydawać, że szczypta czy dwie to mało, ale wierzcie mi- nie ma żartów!
4. W następnej kolejności wszystko blendujemy na gładki krem. Przelewamy przez sito aby pozbyć się ewentualnie drobnych części, które nie dały sie zetrzeć.
Dodajemy śmietanki 30%.
5. Tak przygotowaną zupę krem nakładamy na półmisek i ozdabiamy kleksem śmietany i listkiem świeżej bazylii.
Starczy na około 6 porcji. Smacznego!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz